کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست تخصصی

نظری بر آخرین وضعیت گروه‌های اسلامی در آسیای مرکزی

4 مهر 1403 ساعت 8:44

نشست تخصصی «نظری بر آخرین وضعیت گروه‌های اسلامی در آسیای مرکزی/ بررسی جریان‌های نوظهور مذهبی در منطقه» با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی به میزبانی «موسسۀ مطالعات راهبردی شرق» برگزار شد.


مطالعات شرق/

در ادامۀ سلسله نشست‌های تخصصی مؤسسۀ «مطالعات راهبردی شرق»، روز سه‌شنبه 3 مهرماه 1403، مؤسسه میزبان تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی از کشورهای منطقه بود که به تحلیل و بررسی آخرین وضعیت گروه‌های اسلامی در آسیای مرکزی و همچنین بررسی جریان‌های نوظهور مذهبی در منطقه پرداختند.

در این نشست «قنات‌بیک میرزاخلیل‌اف» معاون سابق کمیسیون دولتی امور مذهبی جمهوری قرقیزستان و مدرس ارشد الهیات در دانشگاه قرقیزستان، «علیرضا صداقت» کارشناس نمایندگی شمال شرق وزارت خارجه در مشهد، «غلامرضا جلالی»؛ استادیار سابق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، «برات شمسا» استاد تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگر حوزۀ دین در آسیای مرکزی، «علیرضا چرمگی» مدیر دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس و جمعی از پژوهشگران مطالعات آسیای مرکزی حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائلی از قبیل وضعیت اسلام‌گرایی و مسلمانان در آسیای مرکزی، بنیادگرایی اسلامی، جریان‌های سلفی، وهابیت، مسیحیت و سایر گروه‌های مذهبی در کشورهای منطقه و همچنین بررسی جریان‌های افراطی و ... پرداختند.

نظری بر آخرین وضعیت گروه‌های اسلامی در آسیای مرکزی








نظری بر آخرین وضعیت گروه‌های اسلامی در آسیای مرکزینظری بر آخرین وضعیت گروه‌های اسلامی در آسیای مرکزینظری بر آخرین وضعیت گروه‌های اسلامی در آسیای مرکزی

انتهای مطلب/
 
 


کد مطلب: 3819

آدرس مطلب :
https://www.iess.ir/fa/roundtable/3819/

موسسه مطالعات راهبردي شرق
  https://www.iess.ir