مزایا | معایب | |
چگونه باید از نقاط قوت برای بهرهبرداری از فرصتها استفاده نمود؟ استراتژی: حداکثر استفاده از نقاط قوت و فرصتهای مناسب |
چگونه باید برای بهرهبرداری از فرصتها بر نقاط ضعف غلبه نمود؟ استراتژی: به حداقل رساندن نقاط ضعف و حداکثر استفاده از فرصتهای مناسب |
|
در شرایط برقراری روابط متقابل دولتی-اسلامی | ||
فرصتها |
4. استراتژی ایجاد نظام ملی تعلیم و تربیت اسلامی بر اساس مذهب حنفی (اجرای استانداردهای آموزشی رایج در سازمانهای مذهبی اسلامی، صدور مجوز، آکردیته کردن موسسات آموزشی اسلامی) |
|
نتایج | ||
- اجرای پروژههای اجتماعی مهم با همکاری اداره معنی مسلمانان قرقیزستان و دولت - افزایش اعتبار و موقعیت اجتماعی اداره معنوی مسلمانان قرقیزستان که یک مرکز روحانی، ایدئولوژیک و آموزشی برای تایید مذهب حنفی تقویت شده است. - کاهش تضاد ایدئولوژیک سکولار- اسلامی. تشکیل مدرسه اسلامی داخلی و ایجاد نخبگان اسلامی بسیار هوشمند. |
- تهدید افزایش ناآرامیهای اجتماعی در زمینه اسلامگرایی رادیکال با تقابل ایدئولوژیک دولتی پی در پی با افراط گرایی و رادیکالیسم همتراز خواهد شد. - حل و فصل مشکلات اجتماعی خطرات افراط گرایی جمعیت را کاهش داده و مردم مشغول کار ثمربخش خواهند شد. - تقویت مواضع اداره معنوی مسلمانان قرقیزستان |
|
مزایا | معایب | |
چگونه باید از نقاط قوت برای بهرهبرداری از فرصتها استفاده نمود؟ استراتژی: حداکثر استفاده از نقاط قوت و فرصتهای مناسب |
چگونه باید برای بهرهبرداری از فرصتها بر نقاط ضعف غلبه نمود؟ استراتژی: به حداقل رساندن نقاط ضعف و حداکثر استفاده از فرصتهای مناسب |
|
تهدیدها |
1. استراتژی ایجاد گفتگوی عمومی (کاهش اسلام هراسی و نگرش محتاطانه نسبت به ارزشهای سکولار، تشکیل هویت مدنی، آموزش ایدئولوژیک و وطن پرستانه جوانان، هماهنگسازی ارزشهای اسلامی با منافع ملی و نیازهای توسعه جامعه و دولت) 2. استراتژی تشکیل اسلام رسمی قوی در جامعه اسلامی (حداکثر استفاده از میراث معنوی، اخلاقی، فرهنگی و تاریخی بر اساس درک حنفی-ماتریدی (آموزش و عملکرد) از اسلام به منظور به حداقل رساندن خطر درگیریهای داخلی، ایجاد نخبگان اسلامی) 3.استراتژی "اسلام علیه افراط گرایی" (حداکثر استفاده از منابع انسانی و مالی، همچنین شبکههای موسسات آموزشی اسلامی به منظور جلوگیری از سیاسی شدن اسلام و گسترش افراط گرایی و تروریسم، طراحی پلت فرم ایدئولوژیک برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم) |
|
نتایج | ||
|
|
کد خبر:664